Liber III vel Jugorum
Yazan Aleister Crowley
Çeviren Edanur Gündüz - Translation Copyright © 2022 hermetics.org
0.
0. Öküzlerin boyunlarındaki Boyunduruğa bakın! Onun sayesinde sürülmeyecek mi Tarla? Boyunduruk ağırdır, ama ayrı olanları birleştirir. Nuit’e, Hadit’e, ve bize Gül Haç Sembolünü veren O’na övgülerle! Abrahadabra Sözünün Efendisine, bize Ankh’ın ve Çember içindeki Haçın Sembolünü verene övgüler olsun!
1. Tarlayı birlikte sürmen gereken üç tane Canavar var; Tek Boynuzlu At, At ve Öküz. Onları Tek Kırbaç tarafından yönlendirilen üçlü bir boyunduruk ile süreceksin.
2. Şimdi bu Canavarlar yeryüzünde çılgınca koşuyorlar, ve İnsanoğluna kolayca itaat etmiyorlar.
3. Athanasius öngürmüş olsa bile, bu canavarların her biri ve hepsi olan büyük Cehennem Canavarı Kerberus hakkında burada hiçbir şey söylenmeyecektir. Çünkü mesele* dış Tifaret değil, iç Tifarettir.
1.
0. Tek Boynuzlu At, konuşmadır. İnsan, Konuşmana hakim ol! Başka nasıl Oğul’a hükmedersin, başka nasıl Kraliyetin Sağ El kapısındaki Majisyene cevap verirsin?
1. İşte pratikler. Her biri bir hafta veya daha fazla sürebilir.
2. (a) “ve” ya da “ama” gibi bazı yaygın sözcükleri kullanmaktan kaçın; başka bir şekilde ifade et.
(b) “T”, “S” ya da “M” gibi alfabenin bazı harflerini kullanmaktan kaçın; başka bir şekilde ifade et.
(c) Birinci şahıs zamir ve önadlarını kullanmaktan kaçın; başka bir şekilde ifade et.
Kendi marifetlerinle başka şeyler de bul.
2. Söylemekten kaçınacağına yemin ettiğin şeylere ihanet ettiğin her durumda bir ustura ile bileklerini veya kollarının ön kısımlarını keskin bir şekilde kes; tıpkı itaatsiz bir köpeği terbiye etmen gerektiği gibi. Tek Boynuzlu At, Aslan’ın pençelerinden ve dişlerinden korkmaz mı?
3. Böylelikle kolun sana hem bir uyarı hem de bir sicil olarak hizmet edecek. Bu pratiklerdeki günlük ilerlemeni, dilinden dökülen en küçük bir kelimeye karşı her zaman mükemmel bir şekilde dikkatli olduğun zamana dek yaz.
Böylece kendini bağla, ve sonsuza kadar özgür ol.
II.
0. At, Eylemdir. İnsan, Eylemini yönet. Başka nasıl Baba’ya hükmedersin, başka nasıl Kraliyetin Sol El kapısındaki Aptal’a cevap verirsin?
1. İşte pratikler. Her biri bir hafta veya daha fazla sürebilir.
(a) Sol kolunu belden yukarı kaldırmaktan kaçın.
(b) Bacak bacak üstüne atmaktan kaçın.
Kendi marifetlerinle başka şeyler de bul.
2. Yapmaktan kaçınacağına yemin ettiğin şeylere ihanet ettiğin her durumda bir ustura ile bileklerini veya kollarının ön kısımlarını keskin bir şekilde kes; tıpkı itaatsiz bir köpeği terbiye etmen gerektiği gibi. At, Devenin dişlerinden korkmaz mı?
3. Böylelikle kolun sana hem bir uyarı hem de bir sicil olarak hizmet edecek. Bu pratiklerdeki günlük ilerlemeni, parmaklarından çıkan en küçük bir eyleme karşı her zaman mükemmel bir şekilde dikkatli olduğun zamana dek yaz.
Böylece kendini bağla, ve sonsuza kadar özgür ol.
III.
0. Öküz, Düşüncedir. İnsan, Düşünceni yönet! Başka nasıl Kutsal Ruh’a hükmedersin, başka nasıl Kraliyetin Orta Kapısındaki Yüksek Rahibe’ye cevap verirsin?
1. İşte pratikler. Her biri bir hafta veya daha fazla sürebilir.
(a) Belirli bir konuyu ve bu konu ile ilgili herhangi bir şeyi düşünmekten kaçın; bu konu düşünce dünyanın çoğunu kaplayan, duyu algıları veya başka insanların konuştuklarıyla sık sık uyarılan bir şey olsun.
(b) Yüzüğünü bir parmağından çıkarıp diğerine takmak gibi bir yöntemle kendi içinde iki kişilik yarat. Bunlardan birinin düşünceleri diğerinden tamamen farklı sınırlar içerisinde olsun, ortak payda ise hayati gereklilikler olsun.**
Kendi marifetlerinle başka şeyler de bul.
2. Yapmaktan kaçınacağına yemin ettiğin şeylere ihanet ettiğin her durumda bir ustura ile bileklerini veya kollarının ön kısımlarını keskin bir şekilde kes; tıpkı itaatsiz bir köpeği terbiye etmen gerektiği gibi. Öküz, Çiftçinin Üvendiresinden korkmaz mı?
3. Böylelikle kolun sana hem bir uyarı hem de bir sicil olarak hizmet edecek. Bu pratiklerdeki günlük ilerlemeni, beyninde oluşan en küçük bir düşünceye karşı her zaman mükemmel bir şekilde dikkatli olduğun zamana dek yaz.
Böylece kendini bağla, ve sonsuza kadar özgür ol.
*Kerberus meselesi.
**Örneğin, A kişisi güçlü tutkulara sahip, Kutsal Kabala’da marifetli, bir vejetaryen ve şiddetli bir şekilde “gerici” bir politikacı olsun. B kişisi ise duygusuz ve çileci bir düşünür, iş ve aile meseleleriyle ilgilenen, et yiyen ve oldukça ilerici bir politikacı olsun. Yüzük “B” kişiliğinin parmağındayken “A” kişiliği ile ilgili hiçbir şey düşüncen olmasın, aynı şekilde tam tersi durumda da.
[Ana Sayfa ][Yazılar]