[Ana Sayfa ][Yazılar]
Kabalistik Meditasyonlar
Bu yazı yazarın "Paths of Wisdom" (Bilgelik Yolları) kitabının 12ncu Bölümünü içerir. Yazarın başka yazılarını fihristten bulmak mümkündür.
All Rights Reserved. Copyright © John Michael Greer 1996.
Altın Şafak tradisyonunda majikal eğitimin bir parçası olarak meditasyon tekniği ritüele göre daha az bilinmekle birlikte, en az ritüel kadar önemlidir. Ritüel temel etkin tekniği oluştururken, meditasyon çok faydalı bir alıcı (receptive) tekniktir. Ritüel enerjileri şekillendirirken, meditasyon farkındalığı biçimlendirir; ritüel sembolizmi inşa ederken, kullanılan semboller meditasyonla benliğin bir parçası haline getirilir.
İngilizce “meditasyon” kelimesinin alıcı farkındalığın belli modifikasyonlarına dayanan bütün içsel teknikler için kullanılan ortak terim olması çeşitli açılardan talihsizliktir. Latincede meditatio olan terim ilk başta sadece düşünmek demekti, özellikle içten gelen, derin düşünce. Katoliklerin dini fikirler hakkında yönlendirilmiş düşünce pratiğine uygulandığında, Doğu rahiplerinin ve mistiklerinin yöntemlerine o kadar da benzer olmayan –ve daha uygun karşılık gerektiren- bir tarzda kullanılıyordu. Bu şekilde genişleyen kelimenin anlamı tümüyle biçimini yitirene kadar esnedi; öyle ki bugünlerde “meditasyon” kelimesi birçok insan tarafından her türden spritüel ya da sözde spritüel alıştırmaları adlandırmak için kullanılmaktadır.
Öte yandan biz “meditasyon” kelimesiyle özel (ve bazı açılardan hayli zor) bir beceriyi, zihinde bir sembolü, sembolün temsil ettiği daha derin gerçeklikle temasa geçmesi için uzun süre zihinde tutma yeteneğini kast edeceğiz. Geçmişte Doğu’ya özgü meditasyon deneyimleriniz olduysa, bu türden bir çalışma size tuhaf gelebilir; tekniği öğrenmek ve kusursuzlaştırmak için kullanılan yöntemler ise daha da tuhaf gelecektir. Öte yandan, burada bahsedilen kabalistik meditasyon sistemi, dünyanın her yerindeki spritüel uygulamalarda ortak olan bazı çekirdek unsurlar üzerine inşa edilmiştir.
Baştan söylememiz gerekir ki burada verilen meditasyon sistemi, Altın Şafak’ta kullanılan bir yönteme dayanıyor olsa da, çeşitli türleri olan Kabalistik meditasyon çalışmalarından yalnızca biridir. Bahsedilen bu meditasyon türlerinden bazıları akla gelebilecek her yolla bu kitapta öğretilen yöntemden farklıdırlar. Bunlardan hiçbiri, özellikle bizim öğreteceğimiz, kesinlikle tek “gerçek” veya “doğru” yöntem olarak düşünülmemelidir. Bütün canlı şeyler gibi majikal Kabala da gelişmiş ve çok çeşitli dallara ayrılmıştır; bu yöntemlerin kapsamı ve çeşitliliği bir kafa karışıklığının veya hatanın işareti değil, bir canlılığın işaretidir. Burada Altın Şafak’ın tercih etmiş olduğu yöntemlerin seçilmesinin nedeni, onların Altın Şafak sisteminin bütünsel bağlamında çalışanlar için, çaba ve azim gösterildiğinde çok iyi işlemesi dolayısıyladır.
Meditasyona Giriş
Burada verilen meditasyon yöntemi, bu kitapta daha önce tartışılan sembolik malzemeye dayanmaktadır. Bu semboller, sanki anlamaya çalıştığınız karmaşık bir makinenin bir parçasıymışlar gibi tek tek, zihne alınmalı, araştırılmalı, incelenmeli, düşüncede evrilip çevrilmelidir. Her sembol, sonra, tekrar yerine konur; öyle ki –benzetmemize devam edersek- makine şalteri açılarak çalıştırabilsin.
Bu meditasyon türü, bazı açılardan sıradan düşünceye yakındır. Tek fark, bütün meditasyon boyunca yalnızca bir tek şey düşünmenizdir. Bu o kadar da bilinmedik bir durum değildir; birçok insan bir soruna gark olduğunda bunu yapar. Ne var ki bunu iradeyle her gün yapmak, bambaşka bir şeydir!
Hayli basit bazı etkenler, bu beceriyi edinmenize yardımcı olacaktır. Yorgunken veya bir yemek yedikten sonraki iki saat içinde meditasyon yapmaktan kaçının. Bu iki durumda da başınız dönebilir ve bu durum meditasyon için büyük engel oluşturur. Yüksek sesli müzik veya yakındaki televizyon işi güçleştirir ve seçim hakkınız varsa bunlardan da kaçının.
Bölüm 10’da işaret ettiğimiz gibi, en iyisi, her gün uygulama seansı için belli bir saat tespit edip ona sadık kalmaktır. Meditasyon söz konusu olduğunda, birçok insan için en iyi vakit sabah, uyandıktan hemen sonraki erken saatlerdir. Bu saatte genellikle fazla gürültü olmaz ve günün stresi ve kafa karışıklığı henüz zihninizi işgal etmemiştir.
Meditasyon – Birinci Aşama
Belli bir zaman tespit ettiniz ve başlamaya hazırsınız. Bundan sonra yapmanız gereken şey, meditasyon çalışması için ihtiyaç duyacağınız temel becerileri geliştirmektir. Bu çalışma için öğrenmeniz gereken en temel ve önemli beceri gevşek konsantrasyon halidir. Gevşek kelimesine dikkat ediniz; burada sizden istenilen en son şey, konsantrasyon kelimesinin genellikle akla getirdiği dişleri sıkılı olduğu gergin bir haldir. Aşağıdaki alıştırma, kabalistik meditasyon uygulamasına doğru ilk adımı oluşturan bu hale nasıl erişeceğinizi öğrenmenize yardımcı olacaktır;
Bu alıştırma için sessiz ve çok fazla aydınlık olmayan bir yere, sırtı dik bir sandalyeye ihtiyacınız olacaktır. Sandalyenin yüksekliği oturduğunuz zaman ayaklarınız yere değecek, baldırlarınız düz duracak şekilde olmalıdır. Ayrıca başınızı çevirmeden görebileceğiniz bir saate ihtiyacınız olacaktır. Ayaklarınız ve dizleriniz bitişik bir şekilde sandalyeye oturun; ellerinizi bacaklarınızın üstüne bırakın ve sırtınız dik olsun. Gözleriniz açık olmalı ve özel bir şeye yönlenmeden ileri doğru bakmalıdır.
Birkaç dakikanızı fiziksel bedenin farkına varmaya ayırın. Başınızın üstünden başlayın ve yavaş yavaş ayak tabanlarınıza inin. Hissettiğiniz gerginliklere özel bir ilgi gösterin. Bu gerginlikleri kaldırmaya veya herhangi bir şekilde değiştirmeye çalışmayın, yalnızca onların farkına varın. Bu basit farkındalık eylemi, zamanla bilinci bu gerginliklerin altında yatan düşünce ve duygulara yönelterek, gerginlikleri zayıflatacak ve yok edecektir. Bununla birlikte, meditasyonla ilgili birçok şeyde olduğu gibi, bu da zamana, kendi gelişim hızına bırakılmalıdır.
Bütün bu çalışma ve aşağıdaki alıştırma boyunca kıpırdanmadan, yerinizden hareket etmeden, mümkün olduğunca kıpırtısız durunuz; fakat katı, zorla sağlanmış bir hareketsizlik olmasın bu. Buradaki amaç bedeninizi, yaptığınız çalışmaya müdahale etmeyecek dengeli ve gevşemiş bir duruma sokmaktır. Sakın unutmayın, bu amaca ulaşmak epey bir uygulama gerektirebilir. Birçok öğrenci krampların, kaşıntıların ona engel olduğunu, bunların zamanla azalmaktan ziyade arttıklarına tanık olacaktır –bir süreliğine. Fakat uygulamaya azimle devam edildiğinde, beden meditasyon pozisyonunda gevşemeyi öğrenir ve bu güçlükler sona erer.
Fiziksel bedeninizdeki gerginlikleri kısa bir değerlendirmeye tabi tuttuktan sonra dikkatinizi nefesinize yönlendirin. İçinizden dörde kadar sayarak ağır ağır nefes alın; birden dörde kadar sayarak nefesinizi tutun; nihayet birden dörde kadar sayarak nefesinizi verin. Tekrar nefes alarak başlayın. Nefesinizi tutarken boğazınızı tıkamayın. Nefes içeride göğüs kaslarıyla tutulmalıdır; göğsünüze hafif sertlikte vurulduğunda nefesiniz dışarı kaçacak şekilde. Bütün bu nefes alıp verme burundan yapılmalı, ağız gevşekçe kapalı olmalı, dil gevşekken dil ucu damağın ön dişlerin arkasındaki kısma değmelidir.
Nefes alırken zihniniz çeşitli düşünceleri takip etmek isteyecektir. Ona izin vermeyin. Nefesinizin ritmine odaklanın ve ciğerlerinize giren ve ciğerlerinizden çıkan havayı hissedin. Zihniniz tekrar başka şeylere yönelmeye başladığında, onu tekrar nazikçe nefesinize odaklayın. Zihniniz sizden tekrar tekrar kaçacaktır. Dikkatinizi tekrar nefesinize verin. Uygulama ile bir süre sonra zihninizi durgun tutabildiğinizi göreceksiniz; bu anlarda üzerinize tuhaf bir sükunetin geldiğini ve aynı zamanda dikkatli bir netliğin oluştuğunu göreceksiniz. Bu hal, ulaşmaya çalıştığınız haldir. Bilincine vardığınız anda bu halin elinizden kaçmasına üzülmeyin. Tekrar alıştırmaya dönün. Bir süre sonra aynı hal tekrar yaşanacaktır.
Uygulamanın ilk haftası veya on günü bu dörtlü nefes çalışmasını en az beş dakika boyunca yapınız. Bu çalışmayı her gün asgari on dakika yapmalısınız. Yirmi dakikadan daha fazla çalışma, muhtemelen bu aşamada fazla gelecektir.
Kuşkusuz bu meditasyon yukarıda bahsettiğimiz sembol meditasyonu değildir. Bununla birlikte kazandırdığı beceri, daha sonra yapacağınız daha ileri çalışmalar için hayati bir öneme sahiptir. Dahası, bu özel alıştırma, gerçek meditasyondan önce zihni temizlemek ve daha sonra da sıradan bilinç durumuna dönmek için kullanılır. Bu teknikte ustalaşmak için harcanan zaman, boşa harcanmayacaktır.
Meditasyon – İkinci Aşama
Meditasyon uygulamasının ilk aşaması bu alıştırmalar boyunca kullanacağınız odaklanmış bilinç haline hazırlık işlevi görür. Herhangi bir çalışmaya başlamadan önce en az bir ay boyunca uygulanmalıdır. Birçok başka yerde olduğu gibi kabalistik çalışma için en iyi nasihat eski Gülhaç sloganından gelir: Festina Lente, yavaş acele et. Eğitimin aşamalarını hızla geçmeye çalışmak, atlanmış çalışmaları daha sonra telafi etmek gerekliliği yüzünden daha fazla vakit kaybına neden olacaktır.
İkinci aşama çalışmaya başlamadan önce uygulama günlüğünüzü gözden geçirin ve ilk aşama çalışmanızı yukarıda verilen talimatlarla karşılaştırın. Bazı yerlerde tembellik ettiğinizi ya da alıştırmanın koca bir bölümünün atlandığını görebilirsiniz. Herkeste örneğine rastlanan bu şey felaket anlamına gelmez. Tabii eğer hatalarınızı düzeltip yolunuza devam etmediğiniz sürece. Kuşkusuz bu, işin en zor kısmıdır.
İkinci aşama çalışmaya hazır olduğunuz vakit Birinci Bölümü açın ilk Küre’yi anlatan paragrafları okuyun ve ardından kitabı bir yana bırakın. Meditasyon oturuşunda oturarak bedeninizdeki gerginlikleri gözden geçirip ardından dörtlü nefes çalışması yapın. Nefes alıştırması sırasında Küre veya herhangi bir şey hakkında düşünmeyin. Nefesin ritminin farkına varın ve görüş netliğinin oluşmasına izin verin.
Beş dakikalık dörtlü nefesten sonra normal nefes almaya geçin ve Küre hakkında düşünmeye başlayın. Metindeki betimlemeleri mümkün olduğunca iyi hatırlamaya çalışın. Zihninizin konudan uzaklaşmasına izin vermeden Küre hakkında düşünün. Nihayet zihninizde yükselen fikirler veya imgelerden yalnızca birini seçerek, düşünce veya imge zincirini sonuna kadar takip edin. Yine, zihninizin konudan uzaklaşmasına izin vermeyin. Eğer zihniniz uzaklaşırsa, nazikçe onu geri getirip tekrar başlayın.
On beş dakikalık bir alıştırma size yeterli gelecektir. Ardından bir iki dakikalığına dörtlü nefese dönün. Zihniniz tekrar netleştiğinde uygulama seansını sona erdirin. Meditasyon sırasında yükselen fikirler ve imgeleri not etmeyi kesinlikle unutmayın. Küreler’i sayısal sıralarına göre tefekkür etmelisiniz: önce Keter, ardından Hokmah, Binah vs. Her gün farklı bir Küre üzerinde tefekkür edin. Tüm sırayı bitirdiğiniz zaman, tekrar baştan Keter’den başlayın. Meditasyon çalışmasının bir sonraki aşamasına geçmeden önce tüm sırayı en az dört kere tamamlamış olmanız gerekiyor.
Kabalistik meditasyonun ilk ve en temel çalışmasıdır bu ve ileride yapacağınız bütün çalışmaların anahtarıdır. Size çok basit ve sıkıcı gelebilir; fakat bu yöntemin gerçek faydalarını ancak ona vakit ayırıp sabırla çalıştığınızda ortaya çıkacaktır. Amacınız zihninizi rahat, fakat kesin bir şekilde seçilen konuya odaklamak olacaktır; bu hal, dörtlü nefes çalışmasıyla eriştiğiniz haldir. Bu çalışma başarıldığı zaman, kabalistik meditasyonun daha derin biçimlerine başlayabilirsiniz.
Meditasyon – Üçüncü Aşama
Meditasyona dayalı uygulamaların üçüncü aşaması, tıpkı daha önce olduğu gibi, hemen ikinci aşamadan sonra gelir. Bu ve bundan sonra gelecek çalışmaların çerçevesi aynıdır: bedenin ve gerginliklerin farkındalığı, ardından uygun meditasyon, ardından kapatmak için birkaç dakikalık dörtlü nefes.
Bu aşama ilk dörtlü nefes çalışmasından sonra başlar. Normal ve yavaş nefes almaya dönün. Zihninizi mümkün olduğunca netleştirin ve bu netlikte Malkut’un –bu kitabın ikinci kısmında verilen majikal imgesini- gözünüzde canlandırın. İmgeyi mümkün olduğunca çok ayrıntı kullanarak parça parça inşa edin ve sonra imgeyi bir bütün olarak görmeye çalışın. Malkut için amacınız, sanki fiziksel gözlerinizle görüyormuş gibi net bir biçimde Siyah bir tahtta oturan genç bir kadın imgesini oluşturmaktır. Aynı şekilde etrafınızdaki boşluğu üzerinizde çalıştığınız Küre’nin rengine sahip özelliksiz bir uzam olarak düşünün. Küre’nin Briah rengini, Yol’un ise Atzilut rengini kullanın. Malkut örneğinde bu renk limon sarısı, koyu kırmızı, zeytin yeşili ve siyahtır. İmgenin bu şekilde inşa edilmesini başarabilmek zaman ve çalışma gerektirir; fakat uyguluma yaptığınız zaman göreceksiniz ki zihnin belli bir konu üzerinde odaklanma gücünü ciddi bir biçimde artırmaktadır.
İmgeyi inşa etmeyi bitirdiğiniz zaman, elinizden geldiğince diğer düşünceleri uzak tutarak imgeyi net bir şekilde önünüzde tutun. Bu netlik anında Malkut’a tayin olunan İlahi İsmi içinizden dört kez tekrarlayın. Nihayet İsim ile imgenin solarak zihninizden gitmesine izin verin.
En iyisi, herhangi bir Küre veya Yol üzerine yaptığınız meditasyonun ilk üç seansında bundan daha fazlasını yapmamaktır. Bununla birlikte meditasyon çalışması için ayırmış olduğunuz on beş dakikanın tümünü imgeyi inşa etmek için kullanmalısınız. İleride bu aşama, en fazla birkaç dakika sürece olup sizi bir sonraki aşamaya hazırlayacaktır.
Bu aşamada yine fazla elle tutulur olmayan bir unsur işin içine girebilir. Ağaç üzerindeki her Küre ve Yol’a tekabül eden bir ruh hali veya duygu tonu vardır; bir müzik parçasının seslerin oyunuyla bir ruh halini yaratması gibi her küre ve yoldan da onun enerjileri çıkar. İngilizce ince duygu hallerini ifade edecek kelime dağarcığına sahip olmadığı için, bu ruh halleri tekabüller tablosuna dahil edilmemişlerdir; fakat Ağaç’taki toplan anlam motifinin önemli bir parçasını oluştururlar. Farklı Küreler ve Yollar üzerinde çalışırken, büyük ihtimalle bunların duygusal haliniz üzerinde belli etkileri olduğunu göreceksiniz; bu duygu haline dikkat verin; özellikle Majikal İmgeyi imgelerken. Zaman içinde bu etkiler net ve istikrarlı bir duygusal tekabül şeklinde cisimleşecektir. Bu algılamanın öneminden ne kadar bahsetsek azdır; diğer birçok şeyi bir yana bıraksak bile bu duygu, görü hallerinde alınan malzemenin sınanması için en sağlam araçları verir.
Bu aşamada Majikal İmge’nin ve Ağaç’ın üzerinizde çalıştığınız kısmının renkli küresinin imgelenmesini tamamlar ve bitirirsiniz. Bundan sonraki adım, tıpkı ikinci aşama meditasyonlarda olduğu gibi, meditasyon konusunu zihninize çağırmak ve onun hakkında bir süre genel olarak düşünmektir, sonra konunun belli bir yanını alın ve takip edebildiğiniz kadar uzağa takip edin. Burada yapılacak farklı bir uygulama, belli yanları belli bir düzenle takip etmektir.
Düşüş’ün bir sonucu olarak her Küre insan bilincine ilk olarak Olumsuz Erk’inin dengesiz gücüyle girer ve İlahi İsim altındaki dengeli form tecrübe edilmeden önce bu ilk formla karşılaşmalı ve bu form aşılmalıdır. O halde üçüncü aşamadaki ilk meditasyon konunuz Lilit’in imgesi ve anlamı olacaktır. Meditasyona başlamadan önce bölüm yedideki Lilit ve Lilit sembolizmi tartışmasını okuyun ve kendinizde, dünyada, onuncu Küre’de takıntılı korku ve arzunun rolünü anlamaya çalışın.
Bu çalışma için minimum meditasyon sayısı üç ile beş arasındadır. Bundan sonra, kendinize başlangıç noktası olarak Yedinci Bölüm’de verilen malzemeyi kullanarak İlahi İsim Adonai ha Arez’in anlamı ve sembolizmi üzerine eşit sayıda meditasyon yapın. Bundan sonra Malkut’a tayin edilmiş olan Başmeleklere, Melekler Topluluğuna ve Gezegensel Küre’ye geçiniz, her birini başlı başına bir meditasyon konusu yapıp enine boyuna keşfediniz. Bunu bitirdikten sonra, onuncu Küre’nin geri kalan sembollerine devam edin ve istediğiniz sırayla onları meditasyon konusu haline getirin.
Malkut’un bütün sembollerini bu şekilde çalıştıktan sonra, Otuz İkinci Yol’a geçin. Buradaki semboller Yedinci Bölümde verilen sıraya veya size uygun gelen bir sıraya göre işlenebilirler. Tıpkı Malkut’ta çalıştığınız gibi bu sembolleri araştırın. Yol Çalışması’na başlayıp Ağaç üzerinde görüyle yükselmeye geçmeden önce bu sembolleri tam anlamıyla kavramanız gerekir.
Otuz İkinci Yol ile ilgili çalışmayı bitirince, kitabın ikinci kısmında verilen sıraya göre Küre ve Yollar üzerinde çalışmaya devam edin. Her bir Küre ve Yol üzerinde bu şekilde çalışıldığında, çalışma belki bir ay, belki daha uzun sürecektir. Bu şekilde gerçekleştirilecek Ağaç üzerinde yükselme çalışması üç yıl kadar bir sürede tamamlanabilir. Elbette bu epey bir sorumluluktur ve bu sorumluluğu üstlenip üstlenemeyeceğinize karar verecek tek kişi sizsiniz.
Öğrenmenin bu aşamasında her uygulama seansında meditasyon için ayırdığınız vakti arttırmanız gerekir. Ağaç üzerinde Keter’e kadar yükseldiğinizde, meditasyonlarda mümkünse yarım saat geçirmek isteyeceksiniz. Burada başka yerlere göre daha fazla kendinizi yanlış yönlendirme eğiliminde olacaksınız; meditasyon için kullandığınız odadaki saat en iyi dostunuz olacaktır – tabii en nefret ettiğiniz düşmana dönüşmezse.
Meditasyon – Dördüncü Aşama
Meditasyon ve Yol Çalışması ile Ağaç üzerindeki yükselmeyi bitirdiğiniz vakit Küreler’in ve Yollar’ın sembolizmi sizin için yüzeysel olmayı aştığında, bu meditasyonların son aşaması başlar. Bu aşamadaki teknik üçüncü aşamadakiyle aynıdır: değişen tek şey çalışmanın hedefi ve yönüdür. Bu aşamadaki göreviniz Ağaç’ın çeşitli unsurlarını bir birlik içinde sentezlemek olacaktır. Kullanacağınız araçlar II. Bölümde tartışılan Ağaç’ın içsel yapısının unsurlarıdır.
O halde, Majikal İmge ve İlahi İsim aracılığıyla Keter’in enerjilerini, sanki Küre’nin sembolizmi üzerine çalışıyormuş gibi bağlantılandırmakla başlayın. Fakat bu sefer meditasyon konunuz Keter’den görüldüğü haliyle en üst Üç küredir. Üçlüyü oluşturan üç Küre’nin ve Yol’un birbirleriyle etkileşimini keşfedin. Keter sembolizmi ile üçlünün diğer kısımlarının sembolizmi arasındaki ilişkileri takip edin.
Bu meditasyonlar sırasında elinizden geldiğince Keter perspertifine bağlı kalmaya çalışın. Her şeyi mutlak birlik ölçütüyle değerlendirin. Üçüncü aşamadaki meditasyon size ilk Küre’yi kendi yapan özel kalite ve Keter’in Ağaç’la ilişkisi üzerine bir kavrayış geliştirmiş olmanız gerekir; dördüncü aşamada bu bilgi bir rehber olarak kullanılmalıdır.
İkinci adım olarak, diğer seanslarda, bakış açınızı İlahi İsmi ve Majikal imge vasıtasıyla İkinci Küre’nin enerjileriyle temas kurarak Hokmah’ın perspektifine geçin ve ilk temel üçlüyü saf dinamik güç açısından değerlendirin. Sonra, aynı şeyi Binah açısından yapın.
Aynı dizide yapılacak diğer meditasyonlarda geri kalan temel üçlüleri, Üç Sütunu ve küçük üçlüleri keşfedeceksiniz. Tam anlamıyla hepsini bitirdiğinizde ve onlar arasındaki her ilişki size bir anlam ifade ettiğinde, Kılıç’a ve Yılan’a geçin; yani, önce tek tek her bir küreyi her küre açısından anlamaya çalışın, ardından her Yol’u diğer yollar açısından kavramaya çalışın. Nihayet, meditasyonunuzda bütün Hayat Ağacı’nı Bir kılın ki otuz iki Bilgelik Yolu’ndan her birinin diğerleriyle ilişkisini kavrayasınız.
Bütün bu çalışma hem üçüncü hem dördüncü aşamadaki meditasyon malzemesinin tekrar tekrar işlenmesini gerektirecektir. Bu bilinçli olarak yapılan bir şeydir ve belli bir yere kadar da mecburidir. Meditasyon uygulamasında içgörüler içgörülere eklendikçe, Keter ile Hokmah’ın ilişkisi, her ikisinin Binah’la ilişkisi anlaşıldığında, yalnızca ikisinin ele alınmasından farklı görülecektir. Layık oldukları şekilde ele alındıklarında birkaç yıl daha sürecek olan bütün meditasyon çalışmalarınızı bitirdiğiniz zaman, yeni kavrayış düzeyleri sizin için bildik hale gelmiş olacağından, bu ilişkilere dair kavrayışınız çok çarpıcı bir şekilde değişecektir.
Meditasyon çalışmalarının anlatımı burada sona ermektedir. Fakat majikal çalışmanın bu etkili yönteminin kullanım alanlarının hepsinden bahsedilmemiştir. Ağaç üzerinde yukarı ve aşağı ilerlerken geliştirmiş olduğunuz beceriler Altın Şafak tradisyonunun majikal Kabala’sının içinde ve dışındaki alanlarda, örneğin kutsal geometri sanatı ve ilminin etüdünde ya da simya gizemlerinin anlamlarıyla boğuşmada, majikal felsefenin derinlikleriyle keşfetmede veya geleneksel inisiyasyon ritüellerinin iç yapısı ve işleyişinin kavranmasında kullanılabilir. Meditasyon tekniği bir maymuncuk gibi sayısız kapıyı açar.
··············oOo··············
[Ana Sayfa ][Yazılar]